Bilgi Toplumu

Temmuz 25, 2012 tarafından Admin

Bilgi toplumunu diğer toplumlardan ayıran en önemli özelliği, bilginin hem üretim girdisi hem de üretim çıktısı olmasıdır. Bilgi Blogu toplumu olamayan diğer toplumlarda maddi ürünler ön plandayken, bilgi toplumunda gayri maddi mal ve hizmet ön plana çıkmıştır.  Bilgi toplumu bilgisayar teknoloji si, bioteknoloji, elektronik teknolojileri ve dijital ekonominin ön planda olduğu bir toplumdur. Sanayi toplumunda fiziksel emek ön planda olmakla birlikte kitlesel ve standart ürünler üretilirken bilgi toplumunda zihinsel iş gücü önem kazanmış en temel ürün bilgi olmuştur.  Sanayi toplumunda kitlesel üretim, fordist üretim tarzı hakimken, bilgi toplumunda ihtiyaca göre üretim tarzı ve tüketim  benimsenmektedir. Ne fazla üretim ne de fazla tüketim gerçekleşmemektedir.

